statemachine_formel1
statemachine formel 1
Denna vår handleder jag 3 stycken ex-jobb på k3 Malmö högskola varav 2 stycken på mastersnivå i interaktionsdesign. Samtliga av dem ser på olika aspekter på överföringar eller smittor om man så vill eller mellan orden influensa och influens.
Det ena har sin utgångspunkt i spelforskning där vi ser på hur sjukdomar och miljöpåverkan används som en narrativ struktur i spelen. Vi undersöker också hur dessa kommuniceras tillbaka till spelar i företrädelse vis 3d baserade spel. Idén är att vi ska försöka se på om vi kan finna nya modeller och berättande strukturer baserat på smitta. Examination juni 2004
Det andra har sin utgångspunkt i en serie av enkla artefakter som genom sin fysiska placering/närvaro kommer att påverka varandras uttryck. Det är i detta projekt som vi kommit att utveckla formel 1 berättarmotorn baserat på mitt abadyl projekt. Vi har också tagit fram koncept för hur smittornas mönster utrycks saka genereras vilket utryck som kopplas till det. Vi har mappat på banrekorden och låter bilarnas krockar i korsningarna där banorna möts utlösa olika händelser. Examination juni 2004